Pozycjonowanie sklepów internetowych – czy warto?
Jak pozycjonowanie sklepów pozwala wyróżnić się z ogromnej ilości sklepów internetowych w danej branży? Obecnie, aby zachęcić użytkowników do zostania klientami sklepu internetowego, posiadanie wartościowego i unikalnego asortymentu nie jest wystarczające.
Należy podjąć szereg działań związanych z optymalizacją strony internetowej sklepu online by użytkownik na dłużej zagościł na stronie, zapoznał się z ofertą, a w końcu dokonał zakupu produktu. Działania związane z pozycjonowaniem sklepu związane są z optymalizacją konwersji oraz regularnym zwiększaniu ROI, czyli Współczynnika Zwrotu z Inwestycji.
Jakie prace obejmuje optymalizacja konwersji?
Przede wszystkim analizę przyczyn, dla których użytkownicy nie finalizują swojej akcji i porzucają koszyk. Należy wykonać optymalizację ścieżki zakupowej w sklepie, by wyeliminować elementy, które zatrzymują użytkowników w drodze do wirtualnej kasy.
Pozycjonowanie – krok po kroku
Proces pozycjonowania jest złożony i wieloetapowy. Składają się na niego następujące kroki:
- analiza branży, strony internetowej i opracowanie odpowiedniej strategii,
- profilowanie lingwistyczne, czyli wybór słów kluczowych,
- optymalizacja techniczna,
- content marketing – rozbudowa strony o wartościowe treści,
- budowanie wizerunku marki oraz wzrastanie jej popularności,
- optymalizacja sklepu pod względem konwersji i funkcjonalności,
- testowanie.
Pozycjonowanie? Tylko z profesjonalną agencją!
Cennik pozycjonowania sklepów internetowych powinien być ustalany indywidualnie. Wynika to z różnorodności branż i pozycji startowej, z której trzeba rozpocząć działania. Aktualna pozycja zajmowana w wynikach wyszukiwarki Google, a także warunki techniczne oprogramowania i poziom rozbudowania serwisu – te wszystkie aspekty mają wpływ na końcową cenę pozycjonowania.