Na co zwrócić uwagę, wybierając agencję reklamową?

Na co zwrócić uwagę, wybierając agencję reklamową?

Usługi

Szukasz agencji, która zrobi dla Twojej firmy kampanię reklamową? Przede wszystkim zwróć uwagę na to, czy zakres jej działań odpowiada Twoim wymaganiom. Co jeszcze wziąć pod uwagę? Podpowiadamy.

Zespół i komunikacja

Zaufaj swojej intuicji interpersonalnej. Wybór agencji reklamowej nie jest prosty, trzeba bowiem wziąć pod uwagę wiele aspektów. Jedno jest pewne, ta w której pracują ludzie, których rozumiesz, i którzy rozumieją Ciebie to już połowa sukcesu. To ludzie bowiem tworzą agencje, niezależnie od jej wielkości czy charakteru. Ci, którzy koncentrują się na kliencie, jego potrzebach i mają indywidualne podejście do problemu, będą pracować nad tym, by przygotować skuteczną kampanię, zgodną z oczekiwaniami klienta. Proces komunikacji ma ogromne znaczenie dla owocnej współpracy.

Kompetencje

Każda firma stara się zaprezentować z jak najlepszej strony, wiadomo. Nikt nie będzie promował porażek i nieudanych projektów. Te z nich, które agencja uważa za udane, też dużo powiedzą o specyfice konkretnej agencji. Niektóre agencje udostępniają portfolio – wybrane realizacje – przegląd materiałów reklamowych wykonanych dla różnych klientów – spoty, billboardy, reklamy na ekranach LED. Widzisz tam projekty z Twojej lub pokrewnej branży? To, co o nich sądzisz, będzie doskonałą podpowiedzią.

Klienci, z którymi współpracowała agencja

Zadowolenie klientów to najlepsza reklama. Sprawdź, co o danej agencji piszą w Internecie, również w serwisach społecznościowych. Warto również zerknąć na stronę internetową samej agencji, często umieszcza się tam informacje dotyczące zadowolenia klientów, a także logotypy współpracujących firm. Znasz je? To znak, że agencja ma za sobą duże projekty.

Terminowość

Terminowość świadczonych usług jest niezwykle istotna, niezależnie od ich charakteru. W przypadku usług agencji reklamowej jest to wyjątkowo ważne – nierzadko bowiem termin kampanii związany jest z działaniami marketingowymi czy sprzedażowymi danego przedsiębiorstwa. W przypadku sklepu odzieżowego – nowych kolekcji, produktów przecenionych, firm telekomunikacyjnych – nowych usług czy atrakcyjnych pakietów, itd. Niedotrzymanie terminu przez agencję reklamową może mieć ogromny wpływ na wizerunek firmy, jej działalność i pozycję na rynku.